Thursday 28 March 2013

I know that i lost. I lost Everything. Things We Loved and Things That Meant the Most to Us

=================ENGLISH LANGUAGE================


The past memories whisked my mind like the flapping wings of a humming bird. There wasn’t any movement from me but for a wince that showed disbelief and realization at the same time. I had given up the urge to resist. I could see the images in front of my eyes blur and fade away. Everything there is, boils down to this one point blank, eventually. We had won but deep down, I know that i lost. I lost everything. Things we loved and things that meant the most to us. The thought stuck me like a hungry blade right through the heart claiming what it was meant to almost immediately.
A life of war and sacrifice,
I see no gain but pain.
A soldier seeking fortune in vain
I hope to live again.

Standing on the barren war front,
We go along the rhyme.
Fearing as the end approaches,
Victims of our own crime.

Left our traces on the war field,
By the many lives we steal.
As my comrades had their time,
And so did I have mine.

Walking through a shore of bodies,
But will they rest in peace?
There’s no life without a soul
And the power that makes them whole.

Kneel and pray for forgiveness
My wounds are hard to heal.
For all the deeds that have been done,
Search for reasons none.

With this thought, I closed my eyes and the last thing that went through me was, “God…”. And then… darkness. Black. Everything went dead silent. I knew I was sinking. Then, a shadow stretched out its hand. I only ordinary people, All that I have only from GOD. I couldn't steal your heart, but i can feel it. There's nothing I can do, My hand always open if you are give feedback to me..

===============INDONESIAN LANGUAGE===============

Kenangan masa lalu selalu berada dipikiranku seperti layaknya seekor burung yang sedang mengepakkan sayap dan bersenandung. Tidak ada pergerakan apapun dalam kondisi kesakitan yang menunjukkan kekhilafan dan realisasi pada saat yang sama. Aku sudah menyerah keinginan dan ingin melawan. Aku hanya bisa melihat gambar di depan mataku kabur dan memudar. Semuanya ada, bermuara pada satu titik akhir yang hampa. Telah kumenangkan jauh di lubuk hati, aku tahu aku telah kehilangan. Aku kehilangan segalanya. Hal yang aku cintai dan hal-hal yang paling berarti bagiku. Pikiran itu terjebak, seperti sebilah pisau lapar menghujam jantung mengatakan apa yang dimaksudkan.

Kehidupan seperti perang dan pengorbanan,
Aku melihat tidak ada keuntungan, namun yang ada hanya rasa sakit.
Seorang tentara mencari keberuntungan sia-sia
Aku berharap untuk hidup kembali.

Berdiri di depan perang di tanah yang tandus,
Kami pergi sepanjang hari.
Takut akan pendekatan akhir,
Korban kejahatan adalah aku sendiri.

Waktu jejak Aku berada dibidang perang,
Dengan banyak nyawa yang kami curi.
Sepertinya aku memiliki waktu yang sama dengan mereka,
Dan begitu juga aku memilikinya.

Berjalan melalui bibir pantai,
Tapi akan mereka beristirahat dalam damai?
Tidak ada kehidupan tanpa jiwa
Dan kekuasaan yang membuat mereka secara keseluruhan.

Berlutut dan berdoa untuk pengampunan
Luka aku sulit untuk disembuhkan.
Untuk semua perbuatan yang telah dilakukan,
Mencari untuk sesuatu yang ada alasannya.

Dengan pemikiran ini, Aku menutup mata dan hal terakhir yang terlintas dalam benakku adalah, "Allah SWT...". Dan kemudian ...gelap. Hitam. Semuanya terputus diam. Aku tahu aku tenggelam. Kemudian, bayangan mengulurkan tangannya. Aku hanya orang biasa, Semua yang aku miliki hanya milik TUHAN. Aku tidak bisa mencuri hatimu, tetapi saya bisa merasakannya. Tidak ada yang bisa saya lakukan, tanganku selalu terbuka jika aku memberikan feedback kepadamu..

Created By: Sony Kazekage Peanutgarden
Friday, March 4, 2011

0 comments: