Sunday 23 October 2011

The Story of a Human Life Part 44


=================ENGLISH LANGUAGE================

At night, when I sing and play guitar with my friend, suddenly  my friend told to me about his story, then continue he listening my story. I told him about my story. Formerly I love with someone womenkind, in my heart I say "please give a little time... why you would not understand ". Until the end I think that you're too perfect for my life, I do not believe in myself, and perhaps better quite without a word and stood on the outskirts.

You are just like me or love with your heart, the flow that you uttered to me made me crushed and pressed. I'm not looking for a beautiful and charming figure. I hate to say it, and if you can not accept my condition I think it kind of "unconditional love". So I'd better stand back and quietly and smiled.

Most of peoples gave the opinion abaout me that I was already mature, will have a plane life, etc.. But I'm also ordinary humankind, fair if I want two-way communication not like kind a unidirectional conditional. Right now I'm sitting in room and own home work only electronic equipment for my schedule work for next. Do not love me just cause of necessity and because of the past memory. Loved one with a simplicity that she have today, present and future.

Someone dear. thank you because you have expressed your heart to me even though half-heartedly. I understand your ego and I know how you feel. But I tried to cover up my ego because I do not want to hurt you. Whatever your assessment, I would still be me that will not change and will change any negative less in life in the past. He saw in her will lack as a shining star, he was eager to accompany her until the end times and will always be forgiven because of her affection. But my friend always smile and will always beside her. Probably not many people are objects that feeling just only watch her from far away. And certainly there are things that can not be touched

While contemplating his story, I jerked for a moment and realized "I had hurt him". I'm sorry I could not make half-hearted cover it. I'm not afraid, but I want to prepare for the future and minimize risk. I love you ........ But maybe I'm not going disturbing and only saw from a distance only.

with a woman who at first lovely when he was in the college. Beginning in womankind He met that sweet girl at the door and want to see it was pounding, he kept trying to close even know it was not easy. He began to take the liberty to introduce ourselves.

Soon he became the closest friends to share kesahnya be lamented, the days are always filled with communication. if it is sad my friend made a song for her. I hear silence. There are lyrics that I hear a glimpse penggalannya "if you have trouble dear, I always here for you until the end of years, you are so pretty like the star in the sky". The point is he to say "any condition I will always be there for you, do not ever look at you like a beautifully sad she stars sky ....
Till at last he was with and the situation is colourfull, sad, happy. She smiled at me. I saw her, and said to myself "maybe in his mind is sad, but I have to listen until the story was finished. Not some time passed then finally she broke up as a sweetheart in his life and did not want to mention because of what. He replied" I'll just keep meeting who, I do not want to share stories and heart-wrenching. "I hear it still, he is ordinary man just like me, but I can only keep silent by thousand in his mindkind.

And when he said "that he loved women who formerly and had made 4 songs from the story beginning until the end of their meeting". And until now the woman that he loved and had a child. There is no telling in his mind then smile. At the age that nearly three-headed, yet there are women who open their hearts. Hear his story in the heart says, "This is true love. He say to me" my life is still a long way of life, and just try to be  focus into the job and make priority for parents and bigfamily first. Just because a woman, my friend can make her story into the melody of song. Oath lyrics so deep really.. and now the womenkind that he loved belonged to someone else. Until now he still remembered and smiled.

Until I finally shut up and think, turns heads at the age of nearly three, he still remembered but still opens his heart even though there are women who have not been hard to remove but he already TRY. While on the bike today as I came home after work I pray.

Dear God ... please bring someone womenkind to his heart, That pain and erase the make him happy.

================INDONESIA LANGUAGE===============
Malam hari pada saat aku bernyanyi dan bermain gitar bersama temanku, dan kemudian temanku menceritakan tentang kisahnya, dan  kisahku. Aku menceritakan kepadanya tentang kisahku. Dahulu aku suka dengan seseorang kaum hawa, dalam hati aku mengatakan “beri waktu sedikit aja... kenapa kamu tidak mau mengerti”. Sampai pada akhirnya aku menganggapmu terlalu sempurna untukku, aku tidak percaya diri, dan mungkin lebih baik diam tanpa kata dan berdiri di pinggiran.

Kamu menyayangiku atau hanya mencintaiku saja, aliran yang kau utarakan kepadaku membuatku terhimpit dan terdesak. aku bukan mencari sosok yang cantik dan menawan semata. Aku benci mengatakan hal itu, dan jika kamu tidak bisa menerima kondisiku aku anggap ini adalah "unconditional love". Maka lebih baik aku mundur dan diam dan tersenyum kembali.

Mungkin banyak pendapat mengatakan usiaku matang, masih panjang akan kehidupan, dsb. Namun aku juga manusia biasa, wajar jika aku ingin komunikasi 2 arah yang searah. Saat ini aku duduk diruang kerja rumah dan sendiri hanya peralatan elektronik yang menemaniku. Janganlah menyayangiku hanya karena keterpaksaan dan karena masa lalu. Sayangi seseorang dengan kesederhanaan yang dia miliki saat ini, sekarang dan masa datang.

Dear someone. terima kasih karena engkau sudah mengutarakan isi hatimu kepadaku meskipun setengah hati. Aku memahami egomu dan aku mengerti perasaanmu. Tapi aku berusaha menutupi egoku karena aku tak ingin menyakitimu. Apapun penilaianmu, aku akan tetap menjadi diriku yang tidak akan berubah dan merubah segala kuranganku akan negatif kehidupanku yang telah lalu. Dia melihat akan kekurangan dalam dirinya sebagai sebuah bintang yang bersinar, Dia sangat ingin menemaninya hingga akhir masa dan akan selalu memaafkan karena rasa sayangnya. Namun temanku selelu tersenyum dan akan selalu menjadi dirinya. Mungkin tidak banyak orang meilhat secara objek yang diarasakn selama ini. Dan yang pasti ada hal yang tidak bisa di jamah

Sambil merenungkan kisahnya, aku terhentak sejenak dan menyadari "aku telah menyakiti hatinya". Maafkan aku yang tidak bisa membuatmu menutupi setengah hati itu. Aku bukan takut, tapi aku ingin mempersiapkan masa depan dan meminimalkan resiko yang ada. Aku sayang kamu........ Tapi mungkin aku tidak akan menggangumu dan hanya melihatmu dari kejauhan saja.

bersama wanita yang di sayanginya dari jaman kuliah dahulu. Berawal pada Saat bertemu kaum hawa di depan pintu kuliah dan ingin bertemu dengan rasanya berdebar-debar, dia terus berusaha dekat meskipun tahu hal itu  tidaklah mudah. Dia mulai memberanikan diri memperkenalkan diri.

Tak lama dia menjadi teman terdekat untuk share akan keluh kesahnya, hari-harinya selalu diisi dengan komunikasi. jika sedang bersedih  sahabatku membuat lagu untuknya. Aku yang mendengar diam seribu bahasa. Ada lirik penggalannya yang aku dengar sekilas "if you have trouble dear, I always here for you until the end of years, you are so pretty like the star in the sky". Intinya yang dia sampaikan "apapun kondisimu aku akan selalu ada untukmu, jangan pernah bersedih lihatlah dirimu bagai indahnya bintang dia angkasa....

Sampai pada akhirnya dia bersama dan keadaan sudah senang, sedih, gembira. Dia tersenyum di hadapanku. Aku melihatnya, dan menjawab dalam hati "mungkin sahabatku ini sedih tapi aku harus mendengarkan hingga bait itu selesai. Tak beberapa waktu berlalu dia akhirnya putus sebagai kekasih hati dan tidak ingin menyebutkan karena apa. Dia menjawab "biar aku saja yg menyimpan rapat, aku tidak ingin berbagi kisah lalu yang menyayat hati". mendengarnya aku diam, dia kaum adam sama sepertiku, tapi aku hanya bisa diam 1000 bahasa.

Dan saat dia bilang "bahwa kaum hawa yang dia sayangi dahulu sudah di buatkan 4 lagu dari awal hingga akhir pertemuan mereka". Dan hingga kini wanita yang dia cintai sudah memiliki seorang anak Entah apa yang ada dibenaknya dia sembari tersenyum. Diusia yang hampir kepala tiga, belum ada kaum hawa yang membuka hatinya. Mendengar ceritanya dalam hati berkata "Inilah cinta sejati. He say to me "jalan hidupku masih panjang, fokuslah kepada kerjaan dan bahagiakan orang tua dan keluargamu dahulu. Hanya karena seorang wanita, temanku bisa membuat kisahnya menjadi bait lagu. Sumpah liriknya dalem banget. dan saat ini wanita itu sudah menjadi milik orang lain. Hingga saat ini dia masih mengingatnya dan tersenyum. 

Sampai pada akhirnya aku diam dan berfikir, ternyata di usianya yang hampir kepala tiga, dia masih ingat dan tetap membuka hatinya meskipun belum ada kaum hawa yang mampu menghapus luka lamanya. Sambil di motor hari ini aku pulang kerumah setelah bekerja aku berdoa.


Dear God... please bring someone womenkind to his heart, erase that pain and make him happy.


Monday, September 24, 2011: 01.53 A.M
Created By: Sony Kazekage Peanutgarden

0 comments: