Sunday 20 November 2011

The Story of a Human Life Part 46

=================ENGLISH LANGUAGE================

Today I feel as lack of spirit, it feels like standing without solid foundation. but fortunately all my thoughts and bundle then I have been writting a story becomes a journey through from hands and my tought. I stay away from the peoples because I appreciate their commitment. strangely enough, I was considered different, arrogant, pretentious busy, and so on. Their perception I can accept, and I don't care about the negative rhyme uttered from them.

On one side there is a condition of the weather and no vit .. whether it might be because the weather is not friendly. Hear the story turns out there buried old grooves and the fact there are different faces of the experience. What happens if I weighed his life became. At least maintain his smile will be more valuable than anything in this world. kids like me to whom to communicates, I can say precocious since the time immemorial. I hold this very long story, and erode and reduce the sense that there is in me.

I considered that my life has been surrounded by the glitter of city life that may be invisible to normal people, a life that I'm experiencing is not normal. I went with my friend, I laughed but my inner suffering. Until one day when I meet someone who I can hold dear, and we also met at a glitzy place. I do not know who is he, and he tried to reach up my soul and I am a children who do not understand the meaning of love. I began to lose consciousness with a drink that damages my "heart", until finally I get into a loose free world without rules.

I do not come from perfect families. Until now I did not dare tell my flaws to others. Perhaps for many people is very important property, but to me love is paramount. During this time my mother who had conceived and raised me, but I ignored it and reply with more emphasis on the outside with a sense of selfishness that my experiencing the hustle and bustle. Until the end, I was too free and when I slumped on the left by people who all this time I think will take me towards better. I like to feel the soul is dirty and broken, but someday I met with friends in cyberspace. He was very kindness and makes me wake up and get more spirit. Regardless of the status and condition of slumped, he gave the words that so far I might have hurt him. He's another one that turns the adamkind one among millions of lives in this world. For some reason, suddenly I told my story to him, he's always smiling with a complaint when we share.

Even when he tells some womenkind who hurt heart of him, I felt angry. Why do good people here who are so wisely to take the same attitude and his words will behavior. I'm aware if every human being is not perfect, and the way of life he is able to change the shape of a bright shining jet black. Until now I still remember him, unfortunately he chose me to be his friend. But certainly he was very kind to every women he encounters. This guy may someday if he meet someone anyone who meet him , she is very lucky women who get it. Then he smiled and continued to encourage the jokes are funny but I think he's kind of type unique and capable of being an adult and see the situation based on the reality of his life.

Until at last I started communicating with the closest. I realized too late, but I've been trying to start a new life and make mistakes past memory then it will be a part of the process in my life and not running away from problems. That piece of story today, reasonable if occasionally I'm not excited because I'm also human being like most of peoples. synchronization communication hearts, thoughts and behaviors that have been instilled by my parents. So I said "Thanks To The Lord" who knows what would happen if they do not sow the seeds of excellence that they have received since I was born .. I'm proud to be a child who was born into the world with a wide range of stories from both of you, though you are separated but I was able to take strands are not all men are naturally and it is the best lesson of my life. The best thing there is in me, is to be always grateful and want to make a sad face into a smile again, a faded dream become real again, and I'll keep singing entertain myself. Any perception of me and a growing pattern of these things without thought.
I dropped my choice not because I could no longer choose, I like something does not mean there's nothing more to my liking, I hate something does not mean there was no goodness in it, I chose, love and hate because I have and decided to choose, loved it and hated it, I rarely fall in love, or love dropping. Not means I have no guts. But since Icreated some thing wisely in my own heart. If I had to choose then the world is not able to provide another option. When I was like, then the sky will not be anymore jealous of my favorites. When I was hated, then the sea will no longer lose the power of the disaster just hold me.

In the end, humans have a side which is actually in his heart is very contradictory with the fact that he experienced. Maybe he felt uncomfortable for a moment but his heart is actually eroded. And there are some things that might have been able to treat injuries he saw his little heart, but in the end point MUST have "zero minus" in which people perceive the situation Down "only the God will end up as an expression of regret in life is wrong choose" which is considered the best , but not necessarily right. "Ask yourself ...

================INDONESIA LANGUAGE===============
Hari ini seperti kurang semangat, rasanya seperti berdiri tanpa pondasi kokoh. namun untungnya setiap pikiranku selalu bisa kutuliskan dan kurangkai menjadi sebuah sebuah kisah perjalanan melalui tangan dan pikkiranku sendiri. Aku menjauhi beberapa orang karena aku menghargai komitmen mereka. anehnya, aku dianggap berbeda, sombong, sok sibuk, dsb. persepsi mereka bisa aku terima, dan aku tidak mempedulikan sajak negatif yang di utarakan mereka.

Disatu  sisi ada seorang kaum hawa serta kondisi tidak vit.. entah mungkin karena cuacanya yang kurang bersahabat. Dengar kisahnya ternyata ada pendaman alur lama dan fakta yang ada berbeda dengan raut wajah yang diekspresikannya. Apa jadinya kalau aku membebani hidupnya apa jadinya. Minimal mempertahankan senyumannya akan jauh lebih berharga daripada apapun di dunia ini. anak seperti aku yang diajaknya berkomunikasi, bisa di bilang aku dewasa sebelum waktunya sejak dari jaman dahulu. Aku menahan kisah ini sangat lama, dan mengikis dan mengurangi rasa yang ada pada diriku. 

Aku yang selama ini menilai bahwa hidupku di kelilingi dengan gemerlapnya kehidupan kota yang mungkin secara kasat mata orang normal, kehidupan yang aku alami tidaklah normal. Aku pergi bersama kawanku, aku tertawa tapi batinku menderita. Sampai suatu ketika aku bertemu seseorang yang aku sayangi, dan kamipun berkenalan di suatu tempat gemerlap. Aku yang saat itu tidak mengetahui siapa diriku, dan dia mencoba meraih jiwaku dan akupun menjadi anak yang tidak mengerti akan arti kasih sayang. Aku mulai kehilangan kesadaran dengan menikmati minuman yang merusak leaver "hati"ku, sampai pada akhirnya aku terjun dalam dunia bebas yang lepas tanpa aturan.

Aku bukanlah berasal dari keluarga sempurna. Sampai saat ini aku tidak berani menceritakan kekuranganku kepada yang lainnya. Mungkin bagi banyak orang harta sangat penting, tapi bagiku kasih sayanglah yang terpenting. Selama ini ibuku yang telah mengandung dan membesarkanku, namun aku balas dengan mengacuhkannya dan lebih mementingkan rasa keegoisanku di luar bersama hiruk pikuk yang aku alami. Sampai pada akhirnya aku terlampau bebas dan disaat terpuruk aku di tinggalkan oleh orang yang selama ini aku anggap bisa membawaku kearah yang lebih baik. Aku seperti merasa jiwa yang kotor dan sudah rusak, tapi aku bertemu dengan teman di dunia maya. Dia sangat baik dan bisa membuatku tersadar dan terbangun. Tanpa memandang status dan kondisiku yang terpuruk, dia memberikan kata-kata yang selama ini aku mungkin telah menyakiti hatinya. Dia seorang kaum adam lain yang ternyata satu diantara berjuta kehidupan. Entah kenapa tiba-tiba aku menceritakan kisahku kepadanya, dia selalu tersenyum dengan keluhan yang aku ceritakan.

Bahkan ketika dia menceritakan kaum hawa yang menyakitinya, aku merasa marah. Mengapa kaum adam yang baik ini begitu arif mengambil sikap dan perkataannya sama akan perilakunya. Aku sadar setiap manusia tidaklah sempurna, dan caranya mampu merubah kondisiku yang hitam kelam menjadi terang bercahaya. Sampai detik ini aku masih ingat dengannya, sayang dia memilihku menjadi sahabatnya. Tapi yang pasti dia sangat baik kepada setiap kaum hawa yang dia temui. Suatu saat nanti seseorang adam yang aku temui akan sangat beruntunglah seseorang wanita yang mendapatkannya. Kemudian dia tersenyum dan terus menyemangati dengan gurauannya yang aneh tapi menurutku dia unik dan mampu bersikap dewasa dan melihat situasi berdasarkan realita kehidupan. 

Sampai pada akhirnya aku memulai komunikasi dengan orang terdekatku. Aku sadar telat, tapi aku sudah berusaha memulai kehidupan yang baru dan menjadikan kesalahan dunia hitam kelamku sebagai bagian dalam proses kehidupan dan bukan lari dari permasalahan. Itulah penggalan ceita hari ini, wajar jika sesekali aku tidak bersemangat karena aku juga manusia biasa seperti umumnya. komunikasi sinkronisasi hati, pikiran dan perilaku yang sudah di tanamkan oleh orang tuaku. Maka aku berkata "Terima kasih Kepada Sang Maha Pencipta" entah apa jadinya jika mereka tidak menanamkan bibit unggul yang mereka terima sejak aku dilahirkan.. Aku bangga menjadi anak yang di lahirkan kedunia dengan berbagai macam cerita dari kalian berdua, meskipun kalian sudah berpisah tapi aku mampu mengambil helaian yang tidak semua manusia alami dan itu adalah pelajaran terbaik dalam hidupku. Hal terbaik yang ada pada diriku, adalah harus selalu bersyukur dan ingin membuat wajah sedih itu menjadi tersenyum kembali, mimpi yang pudar menjadi nyata kembali, dan aku akan tetap bernyanyi menghibur diriku sendiri. Persepsi apapun tentang diriku dan hal tsb yang mendewasakan pola pikirku.

Aku menjatuhkan pilihan bukan karena aku tak mampu lagi memilih, aku menyukai sesuatu bukan berarti tak ada lagi yang lebih aku sukai, aku membenci sesuatu bukan berarti tak ada lagi kebaikan di situ, aku memilih, menyukai dan membenci karena memang aku harus dan telah memutuskan untuk memilih, menyukainya dan membencinya, aku jarang jatuh cinta, ataupun menjatuhkan cinta. Bukan berati aku tak punya nyali. Tapi karena aku membijaksanai hatiku sendiri. Bila aku sudah memilih maka dunia tak mampu memberikan pilihan lain. Bila aku sudah menyukai, maka langit tak akan bisa lagi mencemburui kesukaanku. Bila aku sudah membenci, maka laut tak akan kuasa lagi menurunkan bencana sekedar menahanku

Monday, November 21, 2011: 05.20 A.M
Created By: Sony Kazekage Peanutgarden

1 comments:

Anonymous said...

Hey there! I could have sworn I've been to this site before but after reading through some of the post I realized it's new to me.
Nonetheless, I'm definitely happy I found it and I'll be bookmarking and checking back frequently!
Also see my website - virtuagirl