Tuesday 6 September 2011

The Story of a Human Life Part 38

=================ENGLISH LANGUAGE================

I feel not tonight as usual, made me more anxiety in my heart makes me able to maintenance condition with a sense of sincerity to The Lord. But in the midst of my journey, there is someone women who appeared smiling and she wanted to reveal the contents of her anxiety over this. At first she showed a smile on her face, but I feel if the current condition of her smile is the sadness that seemed to be how to convey. I answered "Pain itself is a closeness with the Lord"

She was crying, and I just answered my gut that crying is natural. When Adam was expelled from the land of heaven, he tears out his grief. Crying is one of grace and whether it shouldn’t be on hold. Her sorrow was like the seconds were arrested during this and eventually he will explode blend of logic and feelings during this. When she’s blames someone that I listen complaint from her. Do you realize that you have been render be the object as the destination of your life? Are you aware if the synchronization between desire and destiny lines do not fit with it? The pain that teach you to be maturity and an indication of future directions in its attitude.


I have been learned that laughter and tears is not something to be ashamed. I do not fail when I lose something, but I failed when I stop trying .. I have been learned that success is not measured by material .. I don’t want to be like a cocoon that rot in his house, but I tried quite like a butterfly flapping its wings in each learning and learn to accept all the facts with a sincere heart. Despite this the fact hurt.
Disaster, destruction, loss in the form of death could come at any time then come to us and the people closest to us, we must consciously and sincerely on the existence of ourselves as human beings, which had been the "There wasn’t (born)", then "There was (born)", and after several years of presence in the face of the earth will again be a "non-existent or dead." That's the reason the Creator lower like Religion handle on life for all kind humans, so then people always remember their origins, to what in the world, and know where to come back, so I can control myself and not damage the habitat of his own life.

There is no reason for God to test and try his servant because there was the Creator... God is aware of all of his servant... God knows what will happen to his servant because the Lord was the determinant of fate and the fate of all the servants of the.... GOD gave to his servant is the servant of experience as a mirror thinking... not for the test or trial... by saying that it was a test and then human trials have been done "sin" doubting God's omniscience..

Human error which, though wrong, and repeatedly, but he remains a human being. Hard rocks that will fade over time, although the arid desert will be decorated and colored with a grain of sand and rock that accompanied the wind swaying motion and will continue that way until at last he stopped at a point of harmony blend oasis in the desert. And will stay that way... surely ..



================INDONESIA LANGUAGE===============

Malam ini tidak seperti biasa, kegundahan dalam hatiku menjadikanku lebih membuatku mampu mengantur kondisiku dengan rasa ikhlas kepada Sang Maha Pencipta. Namun di tengah-tengah perjalananku, ada seseorang kaum hawa yang nampak tersenyum dan dia ingin mengungkapkan kegundahan isi hatinya selama ini. Pada awalnya dia memperlihatkan senyuman di wajahnya, namun aku merasakan jika saat ini kondisi senyumnya adalah kesedihan yang seolah harus bagaimana di sampaikannya. Aku menjawab "Kesendirianmu adalah kedekatanmu dengan Sang Pencipta".

Dia menangis, dan aku hanya menjawab dengan naluriku bahwa menangis itu wajar. Ketika "Adam A.S diusir dari tanah surga, bercucuranlah air matanya". Menangis adalah salah satu anugrah darinya dan apakah harus di tahan didalam dirimu. Kesedihannya bagaikan detik demi detik ditahan selama ini dan pada akhirnya dia meledak diri akan perpaduan logika dan perasaannya selama ini. Ketika dia menyalahkan seseorang aku mendengarkan keluhannya. Apakah kamu sadar bahwa selama ini kamu mejadikan objek sebagai tujuan hidupmu? Apakah kamu sadar jika sinkronisasi antara keinginan dan garis takdir tidak sesuai keinginan? Rasa sakit yang kamu rasakan itu  jadikanlah kedewasaan dan menjadi petunjuk arah dalam mengambil sikap kedepannya. 

Aku belajar bahwa tawa dan air mata bukan sesuatu yang memalukan.. Aku tidak gagal ketika Aku kalah,tapi Aku gagal ketika Aku berhenti berusaha.. Aku belajar bahwa kesuksesan tidak diukur dari materi.. Aku tidak ingin seperti kepompong yang membusuk dalam rumahnya,tapi Aku berusaha mencoba seperti kupu-kupu yang belajar dalam tiap kepakan sayapnya dan belajar menerima semua kenyataan dengan tulus hati.. Walaupun kenyataan ini terasa sakit.

Bencana, kehancuran, kehilangan dalam bentuk ketiadaaan bisa datang kapan saja mendatangi kita dan orang-orang terdekat kita, kita harus sadar dan ikhlas pada eksistensi diri kita sebagai insan didunia ini, yang mana tadinya adalah "Tidak Ada" , lalu "Ada (lahir)" , dan setelah sekian tahun hadir di muka bumi akan kembali menjadi "tidak ada atau mati". Itulah kirana alasan Sang Pencipta menurunkan agama kepada manusia, supaya manusia selalu ingat asal-usulnya, untuk apa ada di dunia, dan tahu kemana akan kembali , supaya bisa mengendalikan diri dan tidak merusak habitat hidupnya sendiri.

Tidak ada alasan bagi Tuhan untuk MENGUJI dan MENCOBA hambanya karena DIAlah Sang Maha Pencipta....DIA Maha Tahu segala tentang hambanya...Tuhan tahu apa yang akan terjadi pada hambanya karena DIAlah penentu takdir dan nasib semua hambanya....yang di berikan ALLAH kepada hambanya adalah pengalaman sebagai cermin berpikir hambanya...bukan ujian atau cobaan...dengan mengatakan bahwa itu ujian dan cobaan maka manusia telah berbuat "dosa" meragukan KEMAHATAHUAN Tuhannya...
Kesalahan manusia yang meskipun salah dan berulang kali, namun dia tetaplah manusia biasa. Bebatuan yang keras akan pudar seiring waktu berjalan, meskipun gersang padang pasir akan dihiasi dan di warnai dengan butiran pasir dan batuan yang diiringi lambaian angin melaju dan akan terus seperti itu sampai pada akhirnya dia terhenti di suatu titik akan harmoni perpaduan oase di tengah padang pasir. Dan akan tetap seperti itu......pasti..

Wednesday 7, 2011 at 02.55 A.M
Created By:Sony Kazekage Peanutgarden


0 comments: