Friday 15 March 2013

Good Relationships and Ants


=================ENGLISH LANGUAGE================
A good relationship said that to be experiencing barriers or broken. Sometimes we have the same thought in our mind: "Well ... maybe he/she's busy with activities ..." Finally, do not phone him? Sometimes, we think that would be fear of disturbing ... Over time .., so then became cool  and so forth.

 Finally appeared a thought that is: Why the heck my contact him first? If conditions are such that the communication of love in friendship can be reduced ..? Then finally, there is no relationship. but by no means decided gathering "every religion are forbidden," as if everyone forgot or did not want to understand each other and their egos emerge.

Communication is very important in relationships, couples, families, employers and the Lord :) Let us always close to all .. It becomes a reason, why I review this discussion. It was a sign, I never forgot about you all. :) 

There is a term in the language of the heart "admonish me when I began to be proud .. scolds me if I start cavalier .. scolds me if I start one .. scolds me when I started to move away .. scolds me if I start to ignore ... scolds me if I'm starting to disappear .. "Because humans are social and not an individual and very and still need friends, friends, relatives and family like you for today, tomorrow, day after tomorrow and forever .. even to the Hereafter later.

When people meet each other, separate, divine brothers and together because rabb .. it will be reunited one day in Heaven Him on the pulpits of light from the flickering grace of His Love For example like ants "busy" so many thing work, they always took time to greet another ant .... "It knew it was love". Hopefully this article reminds me of the problems that exist in the world and serve as a lesson and lunch in the Hereafter. May be useful ...

================INDONESIA LANGUAGE===============
Suatu hubungan yang baik dapat mengalami hambatan atau dikatakan putus. Terkadang kita sama-sama berpikir: "Ah... mungkin dia lagi sibuk..." Akhirnya tidak jadi telepon? Terkadang, kita berpikir takut mengganggu... Lama-kelamaan.., Jadi cuek. dan lain sebagainya.

Akhirnya muncul suatu pemikiran yakni: Ngapain sih saya yang hubungi dia duluan? Jika kondisinya sudah seperti itu, komunikasi cinta kasih dalam pertemanan dapat berkurang..? Akhirnya tidak ada lagi hubungan. namun bukan berarti memutuskan  silaturahmai "karena dilarang setiap agama", seakan semuanya jadi lupa atau tidak mau saling memahami dan muncullah ego masing-masing.

Komunikasi sangatlah penting dalam hubungan dengan teman, pasangan, keluarga, atasan maupun dengan TUHAN:) Biar kita selalu dekat dengan semua.. Itu menjadi sebuah alasanku, kenapa saya mengulas pembahasan ini. Itu tandanya, saya tidak pernah lupa sama kalian semua. :)

Ada istilah dalam bahasa hati "tegurlah aku jika aku mulai sombong.. Tegur aku jika aku mulai angkuh.. Tegur aku jika aku mulai salah.. Tegur aku jika aku mulai menjauh.. Tegur aku jika aku mulai cuek... Tegur aku jika aku mulai menghilang.."Karena manusia bersifat sosial dan bukan individu serta sangat dan masih butuh teman, sahabat, saudara dan keluarga seperti kalian untuk hari ini, esok, lusa dan selamanya..bahkan hingga Akhirat kelak.

Ketika orang-orang yang saling bertemu, berpisah, bersaudara dan bersama karna illahi rabb.. maka akan dipertemukan kelak di Syurga-Nya di atas mimbar-mimbar Cahaya dari kerlipan rahmat Cinta-Nya Contohlah semut " SESIBUK" apapun mereka bekerja selalu menyempatkan untuk menyapa semut lainnya.... "Tak kenal maka tak sayang". Semoga tulisan ini mengingatkan saya akan permasalahan yang ada dan dijadikan sebagai pelajaran didunia dan bekal di akhirat kelak. Semoga bermanfaat...



0 comments: