Wednesday 13 July 2011

The Story of a Human Life Part 23

=================ENGLISH LANGUAGE================
Right now I'm very happy. I dare to reveal all the burden is going on inside in my mind and it's already more than 2 years I was buried and keep silent. I think the silence is golden, and it is not entirely correct. I do not understand Dear The Lord, sometimes I'm undecided whether this is best thing that i ever have or not. Maybe there the truth then I say "Something good, not necessarily true. Something that is true, not necessarily good. Something nice, not necessarily valuable. Valuable or useful thing, not necessarily good". I always remember that I still have the people closest like my family, friends, relatives, penpal and the most importantly, I know that God is love me.
I have this feeling and try to ignore, forgive me My Lord, I'm just a creature of You which is very weakness and far from perfection. My Lord is very kindness to the deterioration of conditions that I experienced was with me and always forgive the servants of God are filled with full this sin. Am I wrong if I want people closest smiled and did not know the contents of this feeling .. is it wrong God .. 

When I ran to reach for comfort though I'm weak, if I'm wrong .. This weakness has undermined the fruit of careful thought as if I live to see past that has vanished. I really want to be a creature of God who is always singing, laughing, smiling like the roar of the waves of dust that steady voice as he thanked God. 
People ask me why I pray for not doing anything ... I'm not sure what people expect from prayer. God would not give me what I asked for, but I knew he heard me ... He knows what I can and can not handle, what I need and not have to ... When I became aware of my attitude might have been selfish feelings of others without knowing what was wrong .. I just do not want to not hear from him and then he was not there and even disappear in front of me, I do not want to but I must be sincere. The burden is already quite a part in my life that I will never forget and I'll make as a teacher in my life. Dear my Creator, I always pray that the people closest awarded excellence in carrying out life activities. Although in the end I become the person they are, but I'm grateful because the Lord has opened the eyes of my heart that had been covered with the dark storm. I want to be a sunshine that illuminates and opens the second of my hand to share in the advantages and disadvantages that I have and the grace that God always gave to me. when someone is not like you or hate you even openly does not mean you should apply the same person. Human needs not only physical and spiritual needs of course but there is still a mind and heart needs. 

Trait in a person's easier to be seen and judged from the shortcomings only. All forms of the deficiency is the grace of God. If someone was already grown up so someday she will realize and learn for life. Thanks to my parents who have been giving birth to earth. I just want to make them smile, and it is far more valuable than anything. Sometimes the assessment of the us is like the air we breathe ... there is a clear and cool some hot dusty. However, we have to keep breathing and believe our bodies are able to accept it with a wise air

===============INDONESIAN LANGUAGE===============
I'm here for you 

Saat ini aku sangat senang sekali. Aku berani mengungkapkan segala beban yang ada didalam pikiranku dan hal tersebut sudah lebih dari 2 tahun lebih aku pendam dan diam. Aku pikir dengan diam itu adalah emas, ternyata tidak sepenuhnya benar. Aku tidak mengerti Wahai Sang Pemilik Hati ini, terkadang aku bimbang apakah ini yang terbaik untuk diriku atau tidak. Mungkin ada benarnya aku mengatakan dalam diriku "Sesuatu yang baik, belum tentu benar. Sesuatu yang benar, belum tentu baik. Sesuatu yang bagus, belum tentu berharga. Sesuatu yang berharga berguna, belum tentu bagus". Aku selalu ingat bahwa aku masih memiliki orang terdekatku takni keluarga, teman, saudara, sahabat dan yang terpenting aku tahu bahwa Engkau sangat sayag kepadaku. Perasaan ini sudah aku abaikan, maafkan aku Tuhan aku hanyalah makhluk-MU yang lemah dan jauh dari kesempurnaan. Begitu baiknya Engkau sampai keterpurukanku masih menemaniku dan selalu memaafkan hamba-MU yang penuh dengan gelimang dosa. Salahkah aku jika aku ingin orang terdekatku tersenyum dan tidak mengetahui isi perasaanku ini.. salahkah Tuhan.. 


Ketika aku berlari menggapai untuk menghiburnya meskipun aku sedang lemah, apakah aku salah.. Kelemahan hati ini telah menggerogoti buah pikiranku seakan aku hidup dengan melihat masa lalu yang sudah sirna. Aku sangat ingin menjadi makhluk-MU yang selalu bernyanyi, tertawa riang, tersenyum bagai deru debu ombak yang mengalunkan suaranya seraya bersyukur kepada-MU. 

My Zodiac
Orang-orang bertanya kenapa aku berdoa karena tidak melakukan apa-apa ... Saya tidak yakin apa yang orang harapkan dari berdoa.Tuhan tidak mungkin memberikan apa yang saya minta, tapi aku tahu dia mendengar saya ... Dia tahu apa yang saya bisa dan tidak bisa menangani, apa yang saya butuhkan dan tidak perlu ... Ketika aku tersadar akan sikapku selama ini yang mungkin egois tanpa tahu perasaan orang lain apa itu salah.. Aku hanya tidak ingin tidak terdengar kabar darinya lalu kemudian dia tidak ada dan bahkan lenyap di hadapanku, aku tidak ingin tapi aku harus ikhlas. Beban ini sudah cukup menjadi bagian didalam kehidupanku yang tidak akan pernah aku lupakan. Sang Maha Pencipta, aku selalu berdoa agar orang terdekatku diberikan kesempurnaan dalam menjalankan aktifitas kehidupan. Meskipun pada akhirnya aku menjadi pribadi yang apa adanya, namun aku berterima kasih karena Engkau sudah membukakan mata hatiku yang selama ini telah tertutupi badai kegelapan. Aku ingin menjadi sunshine yang menerangi dan membuka kedua tangaku untuk saling berbagi atas kekurangan dan kelebihan yang aku miliki dan anugrah yang Engkau Berikan kepadaku. ketika seseorang kurang suka padamu atau bahkan membencimu secara terang-terangan bukan berarti kamu harus berlaku sama seperti orang tersebut. Kebutuhan manusia bukan hanya jasmani dan rohani saja tapi masih ada kebutuhan fikiran & kebutuhan hati.

Sifat dalam diri seseorang lebih mudah untuk dilihat dan dinilai dari kekurangannya saja. Segala bentuk kekurangan itu adalah anugrah dari-NYA. Jika sesorang itu sudah dewasa nanti maka suatu saat nanti dia akan sadar dan belajar akan kehidupan. Terima kasih kepada orang tuaku yang telah melahirkanku kedunia. Aku hanya ingin membuat mereka tersenyum, dan itu jauh lebih berharga dari apapun. Terkadang penilaian orang terhadap kita itu seperti udara yang kita hirup...ada yang jernih dan sejuk ada yang panas berdebu. Bagaimanapun, kita harus tetap bernafas dan meyakini tubuh kita mampu menerima udara itu dengan arif

Wednesday, July 14, 2011 at 24:15 am

Created By:Sony Kazekage Peanutgarden

0 comments: