Saturday 2 July 2011

The Story of a Human Life Part 19

================ENGLISH LANGUAGE=================
What about your personality
When I’m in doing work, suddenly a cursory thought about the mind. I still remember your dream when a kindergarten? When I was elementary school, many children when asked "What do you want to be". What I want if it later has grown up. I used to answer the want to be like Mike Tyson who has a stocky body and a powerful punch to knock his opponent. If my teacher asks "what else besides a boxer, the little guy?".
 I answered, I wanted to be Batman. The teacher smiled at me with a look at the innocence of a child like me before, as if he let go of the burden with joy that I had before, a loose without an iota of the burden of life. Over time, my words, it gradually began to change again. At the back at a higher level, I went back as if to say to myself "I want to be a reliable basketball player." 
Those words seemed to ring in my mind, actually I was going to be what? and if I can be what I want. Substitution changed me and answer what I want to accomplish later. When I asked the others, surely the answer will differ from one another. Because God has created us with different characters and it's a gift from God. Time went on, day after day passed. But the truth of all my dreams, there was only one thing I wanted most. I said to myself whether it's right or wrong "I just want to make my parents smile and proud because they have children like me, I prefer it than others". Because for me the two are actually priceless smile with nothing in this world.
Me at Peanut Garden Residence
Dear The Lord Supreme Everything, whether I'm here asking, begging. I want to be smart "smart to make my parents smile with all goodness behavior". I wanted to and I wanted something about the roots of life that continues to grow despite the future I do not know will like what and how, but I do keep trying to "Live like you who grew up a big tree on the curb, he was pelted with stones, then reply with fruit". 'If I go I want to be rich "are rich in goodness, honesty" because that's what instilled from my parents, before I replied "I want to be ..". 
"I just want to be someone better ..." because I never know what will happen tomorrow, maybe you are the ideals that come true or maybe I'm a racer, and so very far with my dreams (like me or younger sister that even so the average person), one thing is for sure I must strive to become a better person for God, for parents and families, as well as to all the people around me .. amen

===============INDONESIAN LANGUAGE===============
My Design hehe..
Pada saat bekerja, tiba-tiba sepintas terfikir di benak. Aku masih ingat cita-cita kamu ketika TK dulu? Waktu saya SD, banyak anak jika ditanya “mau jadi apa”. Apa yang aku inginkan jika nanti sudah beranjak dewasa. Dulu aku menjawab ingin seperti mike tyson yang memiliki badan kekar dan pukulan kuat untuk menjatuhkan lawannya. Jika ibu guru menanyakan "apa lagi selain petinju,si kecil?". Aku menjawab, aku ingin menjadi batman. Ibu guru lalu tersenyum kepadaku dengan melihat kepolosan seorang anak sepertiku dahulu, seolah dia melepaskan beban dengan keceriaan yang kumiliki dahulu, yang lepas tanpa ada ada sedikitpun beban kehidupan. Seiring berjalannya waktu, perkataanku itu lambat laun mulai berubah kembali. Pada saat kembali di tingkat yang lebih tinggi, aku kembali seolah berkata dalam hati "aku ingin menjadi pemain basket yang handal".
Perkataan itu seolah menjadi terngiang di dalam benakku, sebenarnya aku ini akan menjadi apa? dan apakah bisa aku menjadi apa yang sebenarnya aku inginkan. Pergantian mengubahku dan menjawab apa yang ingin ku capai nantinya. Jika aku bertanya dengan yang lainnya, pasti jawabannya akan berbeda satu dan yang lainnya. Karena DIA mencptakan kita dengan karakter yang berbeda dan itu anugerah dari-NYA. Waktu terus berjalan, hari demi hari pun berlalu. Tapi sebenarnya di antara semua mimpi-mimpiku itu, hanya ada satu hal yang paling kuinginkan. Aku menjawab dalam hati entah itu salah atau benar "aku hanya ingin membuat orang tuaku tersenyum dan bangga karena mereka memiliki anak sepertiku, aku lebih memilih hal itu dari pada yang lainnya". Karena buatku senyum keduanya sebenarnya tak ternilai dengan apapun didunia ini.
Me at Bundaran HI Jakarta
Wahai Sang Maha Segalanya, apakah aku disini meminta, memohon. Aku ingin menjadi pintar "pintar membuat orang tuaku tersenyum dengan segala perilaku kebaikkanku". Aku ingin sekali dan Aku ingin sesuatu tentang akar kehidupan yang terus tumbuh meskipun kedepannya aku tidak tahu akan seperti apa dan bagaimana, namun aku kan terus berusaha ” Hiduplah engkau seperti pohon besar yg tumbuh di tepi jalan, dilempari ia dengan batu, lalu dibalasnya dengan buah.” Jika aku berjalan aku ingin menjadi kaya "kaya akan kebaikkan, kejujuran" karena itulah yang di tanamkan dari kedua orang tuaku, sebelum aku menjawab "aku ingin menjadi..".
“I just want to be someone better…” karena, aku tak pernah tahu dengan apa yang akan terjadi di hari esok, mungkin cita-cita kalian ada yang terkabul atau mungkin juga aku menjadi pembalap, dsb sangat jauh dengan impianku (seperti aku atau adek yang malah jadi orang biasa), satu hal yang pasti aku harus berusaha keras untuk menjadi seseorang yang lebih baik untuk Tuhan, untuk orang tua dan keluarga, serta untuk semua orang di sekeliling ku amien..

Thursday, March 17, 2011 at 12:36pm
Created By:Sony Kazekage Peanutgarden

0 comments: