Tuesday 19 July 2011

The Story of a Human Life Part 25

=================ENGLISH LANGUAGE================

Potential of Human Life
This morning I awoke from my sleep and saw the sun shining. My Activity signs will start a lesson from life day by day. Today me and my partner will be competing for a gift of The Lord form and nature of one's abilities in the field strains of the song. We have to practice day after day, moment by moment and I should started. I went riding my bike with luxuriate coolness in the morning and the street are not crowded.
When I got there, and met them with simple equipment,.I'm convinced in my ability to show that you have. Previously I was given advice or input from someone who could make more and more motivation for the conduct of all activities. He advised "the target is not how to win, however, but show if we can and able to provide the best". Because by giving the best of all the affairs we already try to assess the end result is taking from GOD. Regardless if we are convinced, however, if the Lord says no, then it will be far and was incompatible with the expectation that we plan, for surely God knows what we do know. 

Hearing these words, I was speechless and did what was unthinkable during this when we see it clearly but with the motivation that I should be be sure and positive thinking. Any obstacle that gets in there it must pass and must be resolved not how to be avoided. Some time later I and my partner's time advanced to compete. 
When you've done things that I thought it was the best although it was not satisfied with the results of what I've done, no longer a jury slapped my right shoulder and said "your voice is very characteristic and I'm very impressed, because rarely has the character's bleak". I felt happy, confused, asked " what real people like me have a voice that had the sound I thought was just plain, ordinary, and perhaps even if it be heard". It turned out that the Lord has its own answer, with lack belief which has always in my mind there was wrong.

GOD showed me that indeed someone has advantages if you really want and are willing to try to start something. The potential that exists within human beings were created as the noblest and best among God's other creatures because it supplied a wide range of potential not possessed by other creatures. But sometimes, we do not consciously even know at all what the potential that exists in us that sometimes we live in make shift conditions, easy to give up and not have big dreams. We are undergoing routine of life as is without any power to make our lives better. God equips man with all the potential that exists within him. Potential include: the potential for bodily (physical), spiritual (spiritual), and the reason (mind). 

With a heart, man can tell which of truth and what is falsehood, what is right and wrong, which is beautiful and what is bad if the human heart is clean, then he will always receive the Truth, the right to receive and receive a beautiful, 
and vice versa. 

With reason, man can seek knowledge, be able to find and create everything. Common sense will always give birth to useful knowledge, and created everything that has prosperity for other humans, and vice versa. 

With the body, humans can do good pious. Pious man who always tries to do what he could bring benefits, both for himself, his family, his community, his religion, homeland and nation. 
  
This will provide a third potential to the human ability to pick and choose his own path. 
Humans are given the freedom to determine his destiny. Many people who complain when blessed with a less than perfect physical. They felt like her life is useless. Eventually they become those who despair and become a burden to others.


"It is not what one wants or pray to be acquired, but only what we earn’s. Desire and prayer will be heard and answered only when all of that being in tune with his thoughts and actions". 

Dear GOD, thank you for what you have given me today. I know you love me, please forgive if I forget the gratitude which you have given me. I write to my little letter from The Lord to me.

=================INDONESIA LANGUAGE==============
Smiley in Yo
Pagi hari ini aku terbangun dari tidurku dan melihat mentari menyinari. Tanda aktifitasku akan dimulainya suatu pelajaran dari kehidupan yang harus kujalani. Hari ini aku dan rekanku akan berkompetisi akan suatu anugrah dari-NYA berupa kemampuan dan fitrah seseorang dalam bidang alunan lagu. Aku dan rekanku berlatih hari demi hari,  waktu demi waktu dan saat inilah aku memulainya. Aku berjalan mengendarai sepeda motorku dengan menikmat kesejukkan dipagi hari dan jalanan yang tidak padat seperti hari biasanya.

Sesampainya aku disana, aku bertemu mereka dengan sekedar peralatan yang sederhana. Aku meyakinkan dalam diriku tunjukkan kemampuan yang engkau miliki. Sebelumnya aku diberikan advice atau masukkan dari seseorang yang bisa membuat motivasiku untuk lebih dan lebih dalam melakukan segala kegiatan. Dia berpesan "target bukanlah untuk menang, namun,  dan tunjukkanlah jika kita bisa dan mampu memberikan yang terbaik"Karena dengan memberikan yang terbaik segala urusan yang kita usahakan yang menilai hasil akhirnya hanyalah DIA. Apapun jika kita yakin, namun jika Sang Maha Segalanya berkata tidak, maka akan jauh dan sangat tidak sesuai dengan harapan yang kita rencanakan, karena sesungguhnya DIA sudah mengetahui apa yang tidak kita ketahui.
I Love if My partner always smiley (^_^)
Mendengar perkataan itu, aku sempat terdiam dan memang apa yang tidak terpikirkan selama ini padahal kita melihatnya dengan jelas namun dengan motivasi itu aku harus menjadi orang yang berfikiran positif dan harus yakin. Segala aral rintangan yang ada memang harus dilalui dan harus diselesaikan bukan untuk di hindari. Beberapa waktu kemudian aku dan rekanku saatnya maju untuk berkompetisi.

Setelah selesai melakukan hal yang kuanggap terbaik meskipun belum puas akan hasilnya apa yang telah kulakukan, tak lama seseorang juri menepuk pundak kananku dan berkata "suaramu sangat berkarakter dan saya sangat terkesan, karena jarang ada yang memiliki karakter seprti itu". Aku merasa senang, bingung, bertanya "apa benar orang sepertiku memiliki suara yang selama ini kuanggap hanya suara biasa saja, dan bahkan mungkin biasa saja jika didengar". Ternyata Sang Pencipta memiliki jawaban tersendiri, dengan ketidak yakinanku yang selama ini selalu ada dibenakku ternyata salah.

DIA menunjukkan kepadaku bahwa memang seseorang memiliki kelebihan jika memang ingin dan mau berusaha untuk memulai sesuatu. Potensi yang ada didalam diri manusia diciptakan sebagai makhluk paling mulia dan terbaik di antara makhluk ciptaan Tuhan lainnya karena dibekali berbagai macam potensi yang tidak dimiliki oleh makhluk lain. Namun terkadang, kita tidak sadar bahkan tidak tahu sama sekali apa potensi yang ada pada diri kita sehingga terkadang kita hidup dengan kondisi seadanya, mudah menyerah dan tidak mempunyai impian besar. Kita menjalani rutinitas hidup apa adanya tanpa ada kekuatan untuk menjadikan hidup kita lebih baik. Tuhan membekali manusia dengan segenap potensi yang ada dalam dirinya. Potensi itu meliputi: potensi jasmani (fisik), ruhani (spiritual), dan akal (mind).

Dengan hati, manusia dapat membedakan mana yang haq dan mana yang batil, mana yang benar dan mana yang salah, mana yang indah dan mana yang buruk Jika hati manusia bersih, maka ia akan selalu menerima yang haq, menerima yang benar dan menerima yang indah, dan begitu pula sebaliknya.

Dengan akal, manusia dapat mencari ilmu pengetahuan, dapat menemukan dan menciptakan segala sesuatu. Akal yang sehat akan selalu melahirkan ilmu yang bermanfaat, dan menciptakan segala sesuatu yang mempunyai kemashlahatan bagi manusia lainnya, dan begitu pula sebaliknya.

Dengan jasad, manusia dapat beramal sholeh. Manusia yang sholeh selalu berusaha apa yang dilakukannya bisa mendatangkan manfaat, baik bagi dirinya, keluarganya, masyarakatnya, agamanya, nusa dan bangsanya.

Ketiga potensi ini akan memberikan kemampuan kepada manusia untuk menentukan dan memilih jalan hidupnya sendiri. Manusia diberi kebebasan untuk menentukan takdirnya. Banyak orang yang mengeluh ketika dikaruniai fisik yang kurang sempurna. Mereka merasa seakan-akan hidupnya tidak berguna. Akhirnya mereka menjadi orang-orang yang berputus asa dan menjadi beban bagi orang lain.

"Bukanlah apa yang seseorang inginkan atau do'akan yang akan diperoleh, melainkan hanya apa yang kita usahakan. Keinginan dan do'a hanyalah akan dikabulkan dan dijawab ketika semua itu menjadi selaras dengan pikiran dan tindakannya".

Wahai Sang Maha Pencipta Alam semesta, terima kasih atas apa yang telah engkau berikan kepadaku hari ini. Aku tahu engkau sayang padaku, maafkan jika aku melupakan atas rasa syukur yang telah engkau berikan kepadaku. Surat kecilku ini kutuliskan kepada-MU dariku.



Wednesday, July 20, 2011 at 01:20 A.M
Created By:Sony Kazekage Peanutgarden

0 comments: