Friday 17 June 2011

The Story of a Human Life Part 12

=================ENGLISH LANGUAGE================

When i was child..
For some reason at the time, when increasingly in the afternoon light God's, will turns into night I want to tell at a glance. Sometimes most of people who consider themselves can not do anything, consider himself as a fool. Thanks they are useless and may even have pospoma syndrome or the fear of life in the future. Fear will not make a fool "does not mean I’m not useful".
 If the mistake I have ever done or I get in any case, would make me become more mature in attitude and making decisions based on the risk that later I received "not literally be judged from age a person is in adult". Surely it becomes very valuable when compared with a diploma degree whatever you get. So Acquire knowledge in the world and the hereafter according to your abilities and learn from any mistakes we have made will experience life as a teacher's most precious to us.
Person like me sometimes not only able to think, why I can only move like a normal person and still feel tired, but the fact that there are a lot of my other brothers suffered the fate of less fortunate but can get something that maybe I also can not necessarily do as well as those with conditions that according to our vision eye does not look perfect. If I run into problems they are what I would do, this afternoon I became excited again. Today and yesterday and to come, I would like to thank friends, friends, family, everything that has taught me the meaning and the true picture will be the wheel of life. I’m probably not kids who used to enjoy the hustle and bustle of their life are like the other who have more material. I made a lot of material life has no meaning if our souls experience the silence mood. I just want to pursue the ideals of the children who want to devote to my parents but have not been fully achieved. I can give only a smile to my parents, namely: the knowledge I have given them, and the knowledge that they give me for then then on the other can be taught to others. Closely as possible what I can give even just the smallest thing I have and I'm trying to give rather than to receive. And I will never forget for and shall always be grateful to the Creator our GOD. Amien. 

================INDONESIAN LANGUAGE==============
Entah mengapa disore yang kian redup akan sinar-NYA, akan silih berganti menjadi malam aku ingin bercerita sekilas saja. Terkadang ada orang yang menganggap dirinya tidak bisa melakukan apa-apa, menganggap dirinya bodoh, menganggap dirinya tidak berguna dan bahkan mungkin mengalami pospoma syndrome atau ketakutan akan kehidupan dimasa yang akan datang. Ketakutan tidak akan membuat aku menjadi orang yang bodoh "bukan berarti aku adalah tidak berguna". Jika kesalahan yang pernah kuperbuat atau kudapatkan dalam hal apapun, akan membuatku menjadi lebih dewasa dalam bersikap dan mengambil keputusan berdasarkan resiko yang nantinya kuterima "bukan secara harfiah dinilai dari bertambahnya usia seseorang dikatakan dewasa". Pastinya hal tersebut menjadi sangat berharga jika dibandingkan dengan gelar ijazah apapun yang anda dapatkan. Maka tuntutlah ilmu didunia dan akhirat sesuai kemampuan anda dan belajarlah dari setiap kesalahan yang kita perbuat akan pengalaman kehidupan menjadi guru yang paling berharga untuk diri kita. 
Me in Pemancar Mountain Cilegon
Seorang anak seperti saya terkadang  tidak  hanya bisa berfikir, kenapa saya hanya bisa beraktivitas layaknya orang normal dan masih merasa jenuh, padahal denyataan yang ada banyak dari saudara saya yang lain mengalami nasib kurang beruntung tapi bisa mendapatkan sesuatu hal yang mungkin saya juga belum tentu bisa melakukan sama halnya seperti mereka dengan kondisi yang menurut mata penglihatan kita nampak tidak sempurna. Jika saya mengalami permasalahan mereka apa yang akan saya lakukan, sore hari ini saya menjadi bersemangat kembali. Hari ini dan kemarin dan yanag akan datang, saya mengucapkan terima kasih kepada teman, sahabat, keluarga, semuanya yang telah mengajarkan kepadaku akan arti dan gambaran sesungguhnya akan roda kehidupan. Saya mungkin bukan anak yang biasa menikmati hiruk pikuk kehidupan seperi hal anak2 lainnya yang memiliki materi lebih. Buatku hidup bergelimang materi tidak memiliki arti jika jiwa kita mengalami kesunyian suasana hati. Saya hanya ingin mengejar cita-cita sebagai orang anak yang ingin berbakti kepada orang tua saya tetapi belum sepenuhnya bisa tercapai. Yang dapat saya berikan hanya sebuah senyuman bagi ke2 orang tua saya, yaitu: ilmu yang saya berikan kepada mereka, dan ilmu yang mereka berikan kepada saya untuk kemudian dilain waktu diajarkan kepada yang lainnya.Semaksimal mungkin apa yang bisa kuberikan meskipun hanya hal terkecil yang kumiliki dan aku berusaha memberi bukan untuk menerima. Dan aku tidak akan pernah lupa untuk dan harus selalu bersyukur kepada-NYA. Amien.


Saturday, February 5
Created By: Sony Kazekage Peanutgarden
Source:https://www.facebook.com/note.php?note_id=178371712205192

0 comments: