Saturday 11 June 2011

The Story of a Human Life Part 9

================ENGLISH LANGUAGE==============

While at night with the solitude and quiet atmosphere over here, I try to listen to a song. Whether consciously or not sometimes suddenly occurred to the behavior that has been done in the past as a reference point moving toward in the future. Sometimes I’ll spend all day long with the computer by looking for positive activities greetings in my life, but I don’t know somehow with your life.

Many core of every person not to see another side of worship. The always denote each section that only bow to God, to follow any act which is considered good and away from the prohibition of God. So many end up carrying the embedded mindset that looks reflaction. Many of us in the end make all activities in the cover with a purity that we've known. But I can say it’s better to be individuals who learn from mistakes and he should not be pessimistic, in the sense of real fear will think of the future. But everything should be in thinking by looking in all aspects (economic, religious, social, etc.) and it can be a part of worship. Many say fortune comes from any factor. The facts are many person do not fit! therefore must be prepared themselves, parents, new family relatives. 
The core of the union of two beings in life are: Worship and Commitment. With commitment which is communicate with each other, open and honest with each other, thinking about the challenges ahead, not alone and help each other, which will all be part of worship. Did not differ from each other wants, in other words the ego will always be in front if we play with logic. If the relationship is run once, and if there are other people say "crap" he's supposed to reflect with himself. Is he already practically an adult! Good people must once have made a mistake "trust it" but not always those that will carry over into the negative direction! So learn from mistakes because we do not live up to 100 years, and that too is a gift and grace of God, if indeed we are given.
Sometimes a lot of every human being are very difficult to say 2 things "forgiveness and honesty" Despite the painful but honest is better. Because of that, not even yourself mean we've learned to appreciate honesty between us and God..!! Whether true or not but for sure I said in self-search show its meaning, what I find into myself that already in my mind. My life is not straight, but at each wheel of life always I have learned and finally I understood what to do, sorry for any fault in you my Lord. I hope my journey can make the rotation wheel of life useful for me and for you all, because I am not a perfect man who never make mistakes..

===============INDONESIAN LANGUAGE============
Disaat malam dengan kesunyian dan ketenangan suasana yang ada, aku mendengarkan sebuah lagu. Entah sadar atau tidak terkadang sontak terpikir dengan perilaku yang telah dilakukan masa lalu sebagai refensi melangkah dimasa depan. Terkadang aku menghabiskan waktu bersama komputer dengan mencari aktifitas positif salam kehidupanku, entah bagaimana dengan kehidupan kalian. 
Banyak dari setiap insan tidak melihat core sisi lain dari ibadah. Yang selalu menotasikan setiap bagian bahwa hanya menyembah kepada-NYA, mengikuti setiap perbuatan yang dianggap baik dan menjauhi larangan-NYA. Sehingga banyak akhirnya membawa pola pikir yang tertanam nampak tabu. Banyak dari kita pada akhirnya menjadikan segala aktifitas ditutupi dengan kesucian yang selama ini kita kita ketahui. Namun aku dapat mengatakan lebih baik menjadi orang yang belajar dari kesalahan dan dia tidak boleh pesimis dalam artian takut memikirkan masa depan, namun semuanya harus di pikirkan dengan melihat segala aspek (ekonomi,agama,sosial,dsb) hal tersebut juga bisa menjadi suatu bagian dalam ibadah. Banyak yang bilang rezeki datang dri sudut manapun. Fakta banyak yg tdk singkron!! maka dari itu harus dipersiapkan dr diri sendiri, orang tua, keluarga baru kerabat.
Inti dari penyatuan 2 insan selamanya adalah: Ibadah dan Komitmen. Dengan komitmen kita saling berkomunikasi, saling terbuka dan jujur, memikirkan tantangan kedepannya tidak sendiri dan saling membahu, yang nantinya semua itu menjadi bagian dalam ibadah. Bukankah satu sama lain maunya berbeda, dengan kata lain ego akan selalu berada di depan jika kita bermain dgn logika. Jikalau hubungan dijalankan begitu, dan jika ada orang lain bilang "ngomong tok" harusnya dia berkaca dengan dirinya sendiri. Apakah dia sudah bisa dibilang dewasa!!Orang baik pasti dulunya pernah melakukan kesalahan "trust it" tapi tidak selamanya orang itu akan terbawa arus!! Maka belajarlah dari kesalahan karena hidup kita tidak sampai 100 tahun, dan itupun merupakan hadiah dan anugrah-NYA jika memang kita diberikan.
Terkadang banyak setiap insan sangat sulit mengatakan 2 hal "maaf dan kejujuran". Walaupun menyakitkan tapi lebih baik jujur. Karena dengan jujur, walaupun kepada diri sendiri sama artinya kita sudah belajar menghargai kejujuran antara kita dengan-NYA...!!
Entah benar atau tidak tapi yang pasti aku mengatakan dalam diri sendiri muncul pencarian maknanya, apa yang aku cari sudah kutanamkan dalam diri. Hidupku tidaklah lurus, namun di setiap liku-liku kehidupan selalu kupelajari dan akhirnya aku mengerti apa yang harus kulakukan, maafkan atas segala kesalahanku terhadap-MU. Semoga perjalanan hidupku ini bisa membuat perputaran roda kehidupan bermanfaat buatku dan untuk kalian semuanya, krn aku bukanlah manusia yang sempurna yang tidak pernah luput dari kealfaan..

Friday, January 28, 2011
Created By: Sony Kazekage Peanutgarden

2 comments:

Anonymous said...

keren gan......

jangan lupa tempelin adsense...
biar
iseng" berhadiah..

hehehe...

Unknown said...

apanya yg keren masbro, biasa saja & bahkan cenderung kurang ya..-__-

btw, terima kasih ya masbro sdh mampir dan lihat blognya^_^